Góry Bialskie ( Złote). Czernica 1083m n.p.m. 29 maja 2020r

Wyprawa jednodniowa.

Tym razem ze względu na pogodę zmieniamy kierunek naszej wyprawy i jedziemy w Sudety Wschodnie. Planujemy okrężną trasą wyjść na Czernicę- szczyt w Górach Bialskich, a według innych podziałów w Górach Złotych. Po 300-km trasie o 7 rano jesteśmy w Starym Gierałtowie na parkingu obok remizy strażackiej. Niebieskim szlakiem, skrajem lasu podchodzimy do punktu widokowego, skąd rozpościera się rozległa panorama na dolinę wioski. Dalej przecinamy Bialską Pętlę i dochodzimy do zespołu skalnego Trzy Siostry z wyrytymi na ławeczce imionami. Idziemy niebieskim szlakiem w kierunku Przełęczy Dział i tuż przed nią odbijamy w lewo na szlak żółty prowadzący pod szczyt Jawornika Kobylicznego.

Z punktu widokowego schodzimy do szlaku żółtego w prawo ( ścieżka na mapie) i widoczną drogą leśną podchodzimy w górę. Po chwili droga skręca w lewo ( ładna panorama okolicy) i znowu dochodzimy do szlaku żółtego, którym ostro prowadzi na szczyt Czernicy. Wieża widokowa niestety nie jest dostępna dla turystów ( zakaz wejścia- obserwacyjna wieża p/pożarowa). Urocze miejsca, słońce, cisza, ławeczki zachęcają do odpoczynku. Ze szczytu schodzimy czerwonym szlakiem do Kobylicznego Duktu. Płynący obok potok Tylnik towarzyszy nam prawie do Nowego Gierałtowa. Idziemy wzdłuż Czarnego Zbocza i obniżając się coraz bardziej dochodzimy do asfaltowej drogi, która prowadzi nas do wioski. Po drodze podziwiamy ciekawą zabudowę- budynki gospodarcze przerobione pod agroturystykę. Mijamy zabytkowy kościół, by po chwili zmęczeni, ale szczęśliwi dotrzeć do Wiaty Pod Bocianem, gdzie zaczynaliśmy wędrówkę.

Trasa liczyła 17,22 km wg Endomondo, odczyt z KaMap 14,82 km ( częste braki GPS).