Góry Złote. Przełęcz Kłodzka – Przełęcz Chwalisławska – Ptasznik (718m n.p.m.) – Ptasznik (dawny przysiółek Jaszkowej Górnej) – kapliczka św.Anny – Przełęcz Kłodzka – 11 stycznia 2023 roku.

Wyprawa jednodniowa.

Trasa okrężna. Wczesnym rankiem docieramy na Przełęcz Kłodzką skąd niebieskim szlakiem idziemy przez Przełęcz Chwalisławską na Ptasznik. Gołoborzem schodzimy do czarnego szlaku i po krótkiej chwili zaczynamy wędrówkę już bez znaków. Punktem orientacyjnym na mapie jest dla nas kapliczka św.Anny na stokach Starkowca. Z czarnego szlaku ścieżką dochodzimy do ruin zabudowań i kaplicy dawnego przysiółka Ptasznik.

Dalsza droga to wędrówka rozległymi polanami, łąkami, miedzami wśród pól uprawnych. Podziwiamy wspaniałe widoki, które rozpościerają się wokół nas. Odkrywamy zabytkowe kapliczki i krzyże, te oznaczone na mapie i takie, o których na mapach zapomniano. Przechodzimy przez potok Jaszkówka i malowniczy Potok z Gajek. Z daleka widzimy zabytkową barokową kapliczkę św. Anny stojącą na wzniesieniu między polami. Jeszcze kilka wzniesień i dolin i wreszcie docieramy do niej. Stąd oznaczoną na mapie ścieżką, która w rzeczywistości była drogą polną wracamy na Przełęcz Kłodzka.

Wyprawa trudna orientacyjnie, prowadząca w większości bez szlaku. Aplikacja KaMap bardzo ułatwiła nam wędrówkę i odnalezienie szukanych zabytków. Przeszliśmy ok. 18,5km.