Magura Spiska. Litwinka ( Czarna Góra) 902m n.p.m., Czarna Góra, Wierchowina 963m n.p.m. 1 stycznia 2021r

Wyprawa jednodniowa.

Prognoza słonecznej pogody sprawia, że postanawiamy rozpocząć nowy rok na Magurze Spiskiej. Przyjeżdżamy przed 8 rano do Trybsza. Ruszamy spod kościoła zielonym szlakiem na Litwinkę. Początkowo idziemy we mgle, ale kiedy wychodzimy na polankę ponad wioską, przed nami pojawiają się wspaniałe widoki na Tatry, Babią Górę, Gorce i Pieniny. Te widoki sprawiają, że co chwilę się zatrzymujemy i próbujemy uchwycić je w kadrze. Docieramy na Czarną Gorę zwaną Litwinką i z punktu widokowego podziwiamy piękną panoramę Tatr.

Schodzimy później zielonym szlakiem w kierunku miejscowości Czarna Góra, przecinamy asfaltową drogę i kierujemy się w stronę wyciągu narciarskiego Koziniec. Jest niewiele śniegu, więc możemy dowolnie schodzić ze ścieżek i wędrować do niebieskiego szlaku jak chcemy. Na Wierchowinie odpoczywamy w słońcu i patrzymy, i podziwiamy. Przed nami teraz powrót do Trybsza niebieskim szlakiem. Schodzimy, mając po obu stronach przepiękne widoki i już planujemy kolejną wyprawę w te strony. Im niżej tym pojawia się więcej mgły, chowa się słońce. W szarościach docieramy do Trybsza i kończymy naszą wyprawę. Przeszliśmy 13,836 km.