Bacówka na Obidzy – 931 mpm. Beskid Sądecki-Pieniny. 30 grudnia 2015 – 2 stycznia 2016r.

Wyprawa czterodniowa.

Pobyt w bacówce rezerwowaliśmy już wczesna jesienią. Niewiadomą była tylko pogoda. Okazało się, że śniegu nie ma przez co podjechaliśmy autem pod samą bacówkę. Żegnamy stary rok wyprawą na Wysoką(1050m) najwyższy szczyt Pienin – docieramy tam szlakiem niebieskim przez Przełęcz Rozdziela. Po drodze wspaniałe widoki na Tatry ,Pieniny i Beskid Sądecki. Z Wysokiej schodzimy do Jaworek, by po dojściu do Białej Wody znowu wejść na szlak, tym razem czerwony, którym mozolnie wspinamy się na Flader.

W towarzystwie zachodzącego słońca i niezapomnianych widoków wspinamy się coraz wyżej, idąc przez Jasielnik, Ruski Wierch i Pokrywisko. Do Przełęczy Obidza docieramy już po ciemku, jeszcze trochę i robimy pamiątkowe zdjęcie przed Bacówką na Obidzy. Jesteśmy zmęczeni, przeszliśmy ponad 23km. Żegnamy stary rok w pokoju i… niestety przesypiamy północ.

Za to rano, kiedy schronisko jeszcze śpi, my wyruszamy na szlak.Kierunek Wielki Rogacz- niebieskim szlakiem, stąd na Niemcową-czerwonym, dalej Chatka Pod Niemcową,Polana Niżna i Kosarzyska. Z Kosarzysk wytrwale pod górę maszerujemy do Bacówki na Obidzy. 15.6km za nami. Trasa pełna wspaniałych widoków. Nazajutrz rano żegnamy schronisko. Warunki świetne,mili ludzie,wspaniałe jedzenie.

Wszystkiego Najlepszego w Nowym 2016 roku dla wszystkich turystów i nie tylko.

Dzień pierwszy-30 grudnia 2015 r.
1.Bacówka na Obidzy – przyjazd

Dzień drugi-31 grudnia 2015 r.
1.Wyprawa-Bacówka na Obidzy – Przełęcz Gromadzka – Hurcałki-Siemieniówki Przełęcz Szczob – Przełęcz Rozdziela – Wierchlisko – Watrisko – Smerekowa – Wysoka – Jaworki – Biała Woda – Flader – Jasielnik – Ruski Wierch – Pokrywisko – Przełęcz Obidza – Bacówka na Obidzy

Dzień trzeci-1.01.2016 r.
1.Wyprawa – Bacówka na Obidzy – Mały Rogacz – Wielki Rogacz – Międzyradziejówki – Trześniowy Groń – Niemcowa – Chatka pod Niemcową – Polana Wyżna – Polana Niżna – Kosarzyska – Bacówka na Obidzy