Rudawiec 1106m n.p.m. Góry Bialskie. 27 października 2019r

Wyprawa jednodniowa.

Już po raz siódmy w tym roku jedziemy w ten uroczy zakątek Polski. Trasa zaplanowana, wyjazd o godzinie 3.30 w nocy. Ze świtem docieramy do parkingu leśnego na końcu osady Nowa Morawa. Serpentynami, asfaltową drogą po ok. 3.5 km dochodzimy do Przełęczy Płoszczyna-Kladske Sedlo 817m n.p.m. – na granicy Polsko-Czeskiej. Przy malowniczym  schronisku Horska chata Sedlo wchodzimy na Zbocze Graniczne i za zielonymi znakami idziemy wzdłuż granicy.

Szlak łagodnie prowadzi do góry, mijamy kolejno Chlupenkovec 980m n.p.m., Kopiec Wzgórze 990m n.p.m., Jawornik Graniczny 1026m n.p.m., Rude Krzyże 1056m n.p.m. Docieramy do Przełęczy Siodło pod Rudawczem, skąd scieżką prowadzi nas na szczyt Rudawca-jednego ze szczytów Korony Gór Polskich. Sama trasa może pozbawiona widoków ale prowadzi pięknymi  terenami wśród lasów, wybujałych borowin, w jesiennych kolorach. Przybijamy na szczycie pieczątkę i wracamy na pobliską przełęcz. Po chwili odpoczynku schodzimy 300m do Czarnego Duktu i idziemy w kierunku Suchej Przełęczy.

W planach mamy odnalezienie ścieżki zaznaczonej na mapie, którą wyjdziemy na Orlik i potem wzdłuż Gołogórskiego Potoku dotrzemy do Nowej Morawy. W praktyce-gęsta, stroma ściana lasu, więc wybieramy alternatywną drogę powrotu, czyli idziemy na Przełęcz Suchą i Drogą Marianny-mijając Szary Głaz- docieramy do parkingu gdzie stoi auto. Przeszliśmy 0k. 17.44 km.