Bieszczady – Płaskowyż Tarnogrodzki. 02-07 sierpnia 2011 roku

Wycieczka sześciodniowa. Staramy się raz w roku być w Bieszczadach, naszych ukochanych górach. Ten wyjazd łączy zwiedzanie z wyprawami w góry. Rezerwujemy nocleg w Bukowcu w agroturystyce – nie ma wyżywienia, ale warunki mieszkaniowe i gospodarze rewelacyjni. Jadąc do Bukowca, zwiedzamy po drodze. 03 sierpnia na „dobry początek i rozgrzewkę” wyruszamy na długą, 28-kilometrową wyprawę Terka-Jaworzec-Terka. Wędrujemy do schroniska w Jaworcu (byliśmy tu w 2009 roku) znakowanymi szlakami a następnie bez szlaku przez Sine Wiry do Terki pod kościół gdzie zostawiliśmy auto. Trasa długa i bardzo męcząca, ale przeszliśmy i jesteśmy dumni. Następnego dnia jedziemy oglądać okoliczne cerkwie i ciekawe miejsca. Jeździmy po granicznych lasach w ”towarzystwie” straży granicznej”- okolice piękne, tajemnicze, pełne niespodzianek i wrażeń. Skomplikowana historia tych terenów kłania się nam na każdym kroku…Kolejny dzień to kolejna wyprawa w góry. Idziemy ze Spisówki na Korbanię, po drodze dymarki-miły pan objaśnia nam, jak powstaje węgiel drzewny i dalej do Łopienki, gdzie zwiedzamy cerkiew. Stąd idziemy na Korbanię 06 sierpnia opuszczamy Bukowiec i docieramy do Lubaczowa, po drodze praktycznie same cerkwie. W Lubaczowie ostatni nocleg i powrót do domu.

Dzień Pierwszy

19. Grzanka
  20. Bukowiec

Dzień Drugi
Wyprawa w góry.Trasa:Terka-Jaworzec-Terka. Ok.28km.Idziemy z Terki zielonym szlakiem przez Szczycisko, Żałobinę, Bukowinę, Siwarnię i dalej czarnym szlakiem przez Krysową do schroniska PTTK w Jaworcu. Stąd przez Zawój, Polanki wracamy do Terki.

1. Jaworzec

Dzień Trzeci

1. Bukowiec
  2. Polańczyk
  3. Uherce Mineralne
  4. Monasterzec
  5. Tyrawa Wołoska
  6. Paszowa (Dolny Koniec)
  7. Hołuczków
  19. Wydrna
  20. Bukowiec

Dzień Czwarty
Wyprawa w góry. Idziemy na Korbanię. Zaczynamy w Spisówce (pomiędzy wsiami Polanki i Buk) i bez szlaku idziemy w kierunku nieistniejącej już wsi Łopienka. Po drodze oglądamy dymarki-docieramy do cerkwi w Łopience. Stąd idziemy na przełęcz Hyrcza i dalej na Korbanię.