Sudety Wschodnie. Masyw Śnieżnika. Igliczna 845m n.p.m, Czarna Góra 1205m n.p.m, Żmijowiec 1153m n.p.m. 7 listopada 2020r

Wyprawa jednodniowa.

Po wielu wyprawach w Beskid Niski tym razem pogoda kieruje nas w Sudety. Jedziemy do Międzygórza, stąd planujemy wycieczkę w Masyw Śnieżnika. Parkujemy naprzeciwko Giganta- pięknego dawnego uzdrowiska i żółtym szlakiem idziemy w kierunku Ogrodu Bajek. Stamtąd dalej podchodzimy do schroniska Na Iglicznej i położonego obok sanktuarium Marii Śnieżnej z 1781 roku.

Obiekty są zamknięte z powodu pandemii. Z podnóża Iglicznej rozpościerają się malownicze widoki na miejscowości i pasma górskie. Drogą krzyżową wychodzimy na szczyt Iglicznej. Wracamy  do rozwidlenia szlaków i za zielonymi znakami podchodzimy pasmem  Lesieńca, początkowo łagodnie, potem coraz bardziej stromo kamienistym szlakiem do Przełęczy Pod Jaworową Kopą. Jeszcze kawałek, coraz rzadszym lasem osiągamy rumowiska skalne pod szczytem Czarnej Góry. To najbardziej widokowy punkt naszej wycieczki z rozległymi panoramami okolicznych gór.

Niestety na szczycie wieża widokowa niedostępna ze względu na zły stan techniczny – co jak później stwierdzamy nie odstraszyło przed wejściem na nią innych „turystów”. Wracamy do przełęczy i łagodnie schodzimy czerwonym szlakiem pasmem Żmijowca w kierunku schroniska pod Śnieżnikiem. Na Przełęczy Śnieżnickiej odbijamy w prawo i widoczną drogą leśną wzdłuż potoku Wilczka wracamy do Międzygórza. Wśród malowniczych kaskad rozpędzającego się potoku dochodzimy do parkingu w okolicach leśniczówki.

Mijamy siedzibę GOPR-u , urocze drewniane pensjonaty i docieramy do miejsca startu. Zaczęliśmy ze wschodem słońca, skończyliśmy z zachodem, a przed nami jeszcze długa droga powrotna do domu. Przeszliśmy ponad 24 km- według Endomondo