Góry Bardzkie. Przełęcz Kłodzka-Kłodzka Góra 757 m n.p.m. – Przełęcz Łaszczowa. 12 lutego 2022r

Wyprawa jednodniowa.

Właściwie to nie lubimy takich miejsc. Ze względu na przynależność do Korony Gór Polski szczytu Kłodzkiej Góry 757m n.p.m. ( a dlaczego nie wyższego, położonego nieopodal  szczytu  Szerokiej Góry 766m n.p.m. ?) obserwowaliśmy wielokrotnie przejeżdżając  Przełęczą Kłodzką te tłumy samochodów na parkingu leśnym. Tylko bardzo wczesna pora gwarantowała, że nie będziemy się przeciskać na szlaku a i  okres zimowy też temu sprzyjał. Rzeczywiście ,tylko w późniejszych godzinach już na odcinku  Góra Kłodzka-Przełęcz Łaszczowa spotkaliśmy parę grup turystycznych. Pogoda piękna i choć na całej trasie nie ma zbyt wiele punktów widokowych-poza oczywiście wieżą widokową na Kłodzkiej Górze (baliśmy się wyjść tak wysoko) wycieczka piękna ,w zimowej scenerii-urozmaicona -zwłaszcza w pierwszej części-pełna podejść, czasem stromych i zejść podobnych po śliskim szlaku. Idziemy szlakiem niebieskim przez szczyty Podzameckiej Kopy, Grodziska, Jeleniej Kopy, Kłodzkiej Góry, Szerokiej Góry, Gajnika , Ostrej Góry skąd schodzimy do Przełęczy Łaszczowa. Ten krótki stosunkowo odcinek zabrał nam ponad 4 godziny. Wracamy szlakiem rowerowym oznaczonym kolorem czerwonym, stanowiącym w istocie drogę leśną biegnącą zboczami wcześniej pokonywanych wzniesień. Droga bardzo łagodnie wznosi się do okolic Ostrej Góry by potem prowadzić terenem płaskim i dalej obniżając się łagodnie dojść do Przełęczy Kłodzkiej. Jest ona dłuższa naturalnie  od szlaku przez góry, bowiem meandruje zakolami omijając wzniesienia. Trasa rzadko używana sądząc po śladach na śniegu, z kilkoma fajnymi widokami  na Bardzką Kalwarię ( kapliczkę na szczycie) czy przepiękny pałac  Marianny Orańskiej w Kamieńcu Ząbkowickim -oczywiście tylko w dużym przybliżeniu obiektów. Było nam też dane spotkać  przepięknego lisa, który mam nadzieję wybaczył nam- intruzom na jego terenie-chwile niepokoju. Do Przełęczy Kłodzkiej docieramy ok.godz.15 czyli po siedmiu godzinach.

Trasa piesza to ok.16 km.