Bieszczady. 11-12 sierpnia 2008 roku

Wyprawa dwudniowa. Na kemping w Ustrzykach Górnych docieramy wieczorem 10 sierpnia.. Przez dwa dni chodzimy po górach, po czym jedziemy z Bieszczad do Łańcuta.

Dzień Pierwszy
Idziemy z Wetliny na Połoninę Wetlinską żółtym szlakiem. Dochodzimy do Przełęczy Orłowicza. Stąd wędrujemy za znakami czerwonymi przez Szare Berdo i osiągamy Przełęcz Srebrzystą. Wśród morza traw docieramy do położonego na wschodnim krańcu Połoniny Wetlinskiej schroniska Chatka Puchatka. Warunki tu spartańskie, ale atmosfera niepowtarzalna. Schodzimy łagodnie przez połoninę żółty szlakiem, potem wchodzimy w błotnisty wąwóz i docieramy nim do węzła szlaków. Dalej czarnym do drogi pomiędzy Wetliną a Brzegami Górnymi. Maszerujemy ok. 4km do Wetliny. Cała trasa liczy ok. 16km.

1. Połonina Wetlińska

Dzień Drugi
Dzisiaj wybieramy się na Rabią Skałę. Przed nami ok. 25km. Auto zostawiamy w Wetlinie i drogą dochodzimy do Smerka gdzie zaczyna się szlak czerwony. Stromo wędrujemy pod szczyt Fereczatej. Dalej idąc docieramy do granicznego grzbietu Okrąglika ,wchodzimy na graniczną przecinkę i za znakami niebieskimi wchodzimy kolejno na Kurników Beskid, Płaszę, Dziurkowiec i wreszcie Rabią Skałę. Opuszczamy w tym miejscu przecinkę graniczną i skręcamy na szlak żółty, którym przez Paportną i Jawornik docieramy do Wetliny. Wycieczka długa i wymagająca, mało uczęszczana, ale godna polecenia.