Magura Spiska. Pawlikowski Wierch 1016m n.p.m., Piłatówka 1004m n.p.m., Przełęcz nad Łapszanką. 4 stycznia 2021r

Na poprzedniej wyprawie spoglądaliśmy w stronę Pawlikowskiego Wierchu no i jesteśmy. Widoki Spisza oczarowały nas do tego stopnia, że przyjeżdżamy tu po raz kolejny. Startujemy z Rzepisk i już na dzień dobry witają nas  majestatyczne słowackie Tatry. Idziemy czerwonym szlakiem aż do spotkania ze szlakiem niebieskim. Potem wędrujemy na przełaj halami do Pawlikowskiego Wierchu. Cały czas towarzyszą nam piękne widoki na Tatry, a ze szczytu spoglądamy na Litwinkę. Po chwili odpoczynku ruszamy dalej niebieskim szlakiem w kierunku Piłatówki. Tam oczywiście sesja zdjęciowa , przed nami rozpościera się przepiękna panorama Tatr polskich i słowackich. Aż żal opuszczać to miejsce, ale przed nami dalsza droga.

Schodzimy  niebieskim szlakiem na Przełęcz nad Łapszanką. Idziemy asfaltową drogą, jest oblodzona, więc wchodzimy na łąki. Z punktu widokowego na przełęczy patrzymy na Tatry, nad szczytami zaczynają się zbierać ciemne chmury. Opuszczamy przełęcz i łąkami schodzimy do oznaczonej czerwonymi znakami trasy na Katryniaki. Droga jest bardzo ciekawa, przeprawiamy się przez potok, mijamy malownicze domki i bobrowiska. Dochodzimy do asfaltu, przecinamy go na wprost i wychodzimy na wzniesienie. Za plecami mamy Tatry, przed sobą Rzepiska, zatoczyliśmy koło. Przeszliśmy 14,875 km.