Ruiny zamku Karpień. Lądek- Zdrój 23-24 listopada 2019r

Wycieczka dwudniowa.

I kolejny raz jesteśmy w Sudetach Wschodnich, a konkretnie w Górach Złotych. Idziemy do ruin zamku Karpień. Wybieramy, jak zawsze, drogę okrężną prowadzącą przez Trojak z punktem widokowym. Zatrzymujemy się przy kościółku w zanikającej wiosce Karpno. Zaglądamy na Iglicę i docieramy do źródła św. Jadwigi. Przy ogrodzeniu arboretum docieramy do parkingu na ulicy Leśnej w Lądku-Zdroju , skąd rano wyruszyliśmy. Cała trasa to 13,08 km ( na skanie z KaMapa inna odległość w związku z chwilowym brakiem GPS-a).

Godzina jeszcze wczesna więc ruszamy zwiedzać uzdrowiskową część Lądka-Zdroju. Trudno wymienić wszystkie zabytkowe budynki- domy uzdrowiskowe. Przy zabytkowej kaplicy św. Jerzego z wieżą zegarową spoglądamy na najstarszy zakład przyrodoleczniczy w Polsce – „ Stary Jerzy”. W zabytkowym parku zdrojowym podziwiamy zbudowany na wzór łaźni tureckiej zakład przyrodoleczniczy „ Wojciech” oraz kryty most łączący brzegi rzeki.

Nazajutrz zwiedzamy część miasta skupioną wokół centrum z ratuszem i pięknymi kamienicami na rynku. Zaglądamy do ruin kościoła ewangelickiego, by przez kamienny gotycki most św. Jana dotrzeć do dawnej lodowni- jaskini przy rzece Biała Lądecka.

W Trzebieszowicach oglądamy wielokulturową siedzibę właścicieli dóbr Ziemi Kłodzkiej , rodów francuskich, walijskich, słowiańskich, pruskich- Zamek na Skale. Na koniec zaglądamy do Skrzynki, skąd pochodzi pręgierz na lądeckim rynku.

Śpimy  w Stroniu Śląskim w apartamencie „U Bodzia”- super warunki, polecamy. Przejechaliśmy 555 km.